Fotografering

Jajjemn, nu har jag suttit igång med arbetet for real. Har fotat Jenny för 50tal. och Danielle för Highkey. (Bilder ska jag lägga upp så fort dom är klara) Jag har även fotat mina grannar för, 30-40 tal. Ska även fotografera Jenny i morgon(fredag) I frabriks miljö om jag har tur. Då blir de också för 40-tal och kan använda i ett bildspel.

Idag fotade jag även Danni, Dessan och Erica i studion för att dom ville ha lite ''kompis'' bilder på skiva och i utskrift för tavlor. Det var roligt och trevligt. Härligt tjejer fina bilder!

Alldeles innan vi skulle fota grupp bilderna så fotograferade jag Danni i highkey, alltså en väldigt ljus bild med betoning i skuggor och mörka ytor. Snyggt! Tack H&M för lånet av korsett! Danni Såg ut som sexy nasty darling, med svart/röd kortsett, min otroligt snygga sminkning och hårfixning och sina röda läppar! Wounderful! Nöjd tror jag.. ska bara kolla igenom dem på måndag morgon.

Torsdag har jag bokat studion åter igen för en snabb fotografering med Lp spelare och cd.s + Danni. Samt en ny(gamal, sliten) El gura i 70-tals stuk från MUSIKBÖRSEN! Tack att jag får låna den grabbar!
'' Det blir Rock n' roll 70tal'' (Men jag känner på mig att jag kommer ha med något i bilden som på minner om ett senare årtionde. Får hoppas att jag inte har fel artister på de lånade skivorna och affischerna om ska vara med i plåtningen. haha, de vore ju annars typiskt mig.

Här är ett smak prov på Jenny, 50-tal. Mode för medelklass.
Mode som bars under denna tid behövde inte vara det som fanns på catwalken, eller i tidningar. Vanliga människor använde det som dom tyckte såg fint ut, och vad pengarna räckte tillför. Mode var det vanliga människor valde att bära varjedag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0