Kaffe och skola.

Vilken kombination egentligen. Kaffet för att orka och för att man blir glad av, det som man vanligtvis blir nerstämd av, skola. Jaha så vad gör den? jo utbildar och delar ut kunskap sprider lycka och arbeten.. hmm, får mig att tänka på hippies. Alltså shit jag menar inte att det vore bättre utan skola, men vafan är vi tvungen att lära oss så mycket och om så mycket nytt hela tiden. Tänk om folk bara kunde stanna på en låg nivå av vetande och förstå hur jobbigt det är att veta allt som händer och sker i världen. I går tex, så gick folk runt och skrev mess till varandra att världen skulle gå under( igår skulle vi dö alltså) hallå!? hur jäkla fuckade är vi. Jävla påfund. Vetenskap, nej fan satan det är inget vi får lära oss i skolan dock, vi får inte ens veta hur man söker jobb! va fan ska dom stackarna som tar examen bara traska in på arbetsförmedlingen och hoppas på jobb. jaja Good luck. Hoppas verkligen jag inte kommer behöva göra så.

Så jag sitter här och väntar på lektionen ''Arbetsmiljö & Säkerhet'', jaha tänker man varför? Dom kan väl göra som dom alltid ha gjort? Sätta igång larmet( göra oss ännu mer nonchalanta mot det skrikande ljudet) och låta lärarna lugnt be oss gå ut genom huvud ingången. Men ack nej, nu ska vi läsa om hur du kan sitta rätt för att inte få datanacke.. Jaha tänker man, musarm då...musarm, arm.. Vad då krympt?...haha. Men vad då, Musbränd då!?.. happ, jaja.

Utländskt, ja det ska ju vara så spännande. herre gud, min kära vän var på krogen, samma ställe som flera gånger förr. Napp på brudar? Nej det var rätt öde. Jaha idén slog honom och han låtsades vara utländsk. Oj vart fan kom alla brudarna från?.. Spännande ja kan hända, men ta tåget eller flyget eller gå dit då? eller ta bilen? Men dock blev han avslöjad efter ett bra tag för att han hade raggat på dom någon helg tidigare, som svensk.

Så ja jag sitter här och dricker mitt spännande utländska kaffe som jag för 15kr köpte på Hemköp, billigt för en resa till utlandet. Det västa är att man kan tro att det vore Italienskt eller Franskt. Ett försök att lura min ''lätt lurade hjärna''. Caffé latte Marocchino, Lite cliché så där, coolt.. och..wow den är lila. Kaffet smakade mest socker och mjölk med en touch av choklad som det skulle vara fast mer som 1%espresso, 1%kakao och 80%mjölk och 18% vatten. Lurad, ja och är jag pigg som det stod att man skulle bli? Ja för jag har redan intalat mig själv att wow jag blir pigg på kaffe. Jag kan intala mig själv att jag blir pigg på grönt te och varm mjök om det vore så men saken är den att jag inte orkar ändra mig och tycka att jag blir trött. Vad vore det för poäng att då avnjuta en kopp mitt på dagen? Även avnjuter man dragster 2000. Kanske det som får min mage att vända och vrida på sig.
     Ja denna tråkiga eftermiddag. Jag vill bara hem, fick nyligen ett trevligt sms av en underbar person om en underlig kontaktannons från mig?. Ja tack för den Darling, jag fick mig ett gott skratt, några stirrande blickar och en bättre eftermiddag.
^^Puss.


Kommentarer
Postat av: The puppet

Det där om att jorden skulle gå under fick alla om bakfoten. Det är en maskin som har skapats för att göra om big bang. Det gör dom för att veta mer om vad rymden består av osv. Och det kan dom veta genom att göra en minitatyr av big bang, hoppas dom. För vi vet enbart 5% om rymden därför skapade dom manskien så vi får veta mer. Det som har gjort att folk tror att världen ska gå under är för att några forskare tror att den där maskien ska skapa ett svarthål och det är bara påhitt och sedan har rykterna gått vidare som har utvecklad till att världen ska gå under ett viss klock slag BULLSHIT Sedan är det också tack vare kvälsstidningarn som skriver som kratter och gör så man tror det ena och det andra.

2008-09-11 @ 18:17:23
URL: http://aphidmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0