ja, jag jobbar

Jag hade en riktigt trevlig Måndag nu i veckan som är. Hade då betsämt att jag skulle jobba för mina barndoms kompisars föräldrar. Mina gamla klass kamrater heter Petra och Maria som är tvillingar, och deras stora syster heter Erica och var min brors klass kompis för ett x antal årsedan, tror jag.

Men deras mamma hade sett några av mina tidigare plåtningar och gillat det hon såg, vilket är otroligt kul! Så hon bokade mig och jag fick då fotografera tjejerna i mysiga stickade tröjor och jeans ute i skogen och nära vattnet. Vi höll till vid ljungan i Njurunda och det blev väldigt fina bilder! Vi hade rikigt tur med vädret kan jag lova. För klockan elva skulle jag komma till dom och då var det grått och ruggit ute men efter cirka en timmes diskussion om vad dom skulle ha på sig så kom vi fram till någonting vettigt,  jätte fina blev dom och vi traskade ut i den dåvarande solen som verkligen stekte! Vilken tur vi hade! Och roligt var det, för dom kunde inte alltid kolla in i kameran utan att kisa så dom fick vända bort huvudena och när jag räknade till tre så fick dom fort länga ett öga mot mig och le som aldrig förr. Haha, vilka brudar! Och dom gjorde det bra för de blev rikigt fint och glatt!
 Efter en lång dag utom hus så ville dom även ha lite neutrala innomhus bilder. Så jag fick trixa med min feta blixt och dricka kaffe mellan laddnings varven på blixten och snacka lite skit om allt och inget, men det är ju som sagt alltid roligt runt Wiklunds;) Erica och hennes kille fick förevigas på några bilder också och inte nog med det så fotograferade vi rikigt sköna, råa halv huds bilder. Med mörk bakgrund och enbart ansikte och bara axlar. Otoligt fina bilder och i svartvitt format så ska det nog se otroligt elegant ut! (Runt vecka 18 så kommer utskrifterna och CD.n nog vara klar)

Så tack så mycket mina kära vänner för en härlig måndag! Många kramar Natalie
(En del av dessa bilder kommer nog förmodligen att laddas upp på bloggen vecka 18 så att ni får se hur jag gör mina arbeten..)

-Vill ni boka mig för en fotografering så är det bara att maila mig på [email protected] eller ringa mig på 076-8165723. Jag tar inte fullt pris, utan gör billiga jobb. Och jag fotograferar allt mellan himmel och jord. Dvs, djur, natur, familjer, barn och byggnader, eller reklam bilder. call me! - Natalie Nordlund

Kommentarer
Postat av: Petra

tack själv hjärtat!:)

2009-04-17 @ 11:55:02
URL: http://pswiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0