Observera läget

jag är expert på att göra en full rapport på min omgivning efter några sekunder. Nu minns jag kanske inte hur många träd som var framför mig, men människorna brukar jag oftast få en klar blick av.( Om det inte är en ful fan som säger hej, oftast märker jag inte det.)

Men jag var med pappa och mamma i Birsta och köpte en jacka, då kom dessa tu på att dom skulle köpa en tv.
Så nu är man nöjd och kan kika på en 42'' TV hemma iaf och slipper den fula slivriga burken i vardags rummet, men tänka sig. På något magiskt vis hamnade den fan på min byrå i mitt rum....

Jaja, back to the track, killen som sålde Tv,n. Jag noterade hans namn och att han var otroligt söt och hade en liten stjärt, jag och mamma spanade in den lite diskret. Han var jätte trevlig(som försäljare ska vara) och såg oerhört fräsch ut. Ni som känner mig vet att jag har vissa perioder då jag antingen kan dömma någon utifrån skorna till hur håret ligger.(har blivit mycket bättre nu och kollar inte på detaljer, jag ser helheten, oftast...försöker,.. iaf) Ja, men så efter en stunds förföljande av denna kille så upptäcker jag att, ja han har ju inte duschat på någon dag, han hade halvstruligt hår som var lite flott. Han hade inte så otroligt rena händer heller och skorna tyckte jag såg svarta och snygga ut, lite myggjagare utöver dem, men nej dom skiftade mellan svart och grönt och var lite spruckna och vatten skadade. Han hade en blå slipps, jag tänkte, det ser ju bra ut, men den var det lite flott på, någon form av inpräntad olja och den var inte struken heller. Hans vita tröja hade en liten fläck och jag hann även tänka på att hans skärp inte var äkta. Den slivriga bucklan på särpet hade bleknat till rosa längs hela kanten. Men helheten och på av stånd. Yeapp girls, go for it, jag kan tala om var han jobbar.

Jag berättade detta för mamma när jag satt i skuffen och delade sittplats med pappas verktyg och olika nyanser av smuts. Jag kände av hur modet sjönk och kom på att, vad har jag för rätt att dömma, men kom på mig själv med att jag bara tänkte allt detta jag sa ingenting och har inte plankat ner på någon. Jag hann bara tänka lite för mycket. Mamma som sagt, ja hon bara skrattade och sa att jag påminnde om henne. Ja men hallelujha, igår sa grannarna att dom trodde jag var mamma. Stilen liksom. Jaha, ja men hej då, ska lära mig att spela Damn it med Blink 182, så att John John får sin konsert någon vacker dag. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0