trött som en gammal man

kan inte precis påstå att jag är en van arbetare. jag har hamnat efter i skol arbetet för att jag har jobbat så mycket. 11-12 timmars arbete förra söndagen, denna lördagen och och idag. Söndag. Jag är helt ut pumpad. Detta tar på krafterna, bytte skor 3 gånger i dag, skav mellan tårna, skav på sidorna och blåsor på småtårna. jag dör. Mina ben är förstörda och min rygg är bruten. Inte nog med det så fick jag en gaffel under min nagel idag, ajaj. Jag är trött som en äldre gammal gammal man.

Nu ska jag inte gnälla mer över detta, mens ka aldrig gnälla på servitriser elelr restaurange riegn, ( OM inte det är värt att gnälla på!) Men, kan säga till er första års gymnasie sökande elever. SÖK INTE till resturang! Alltså jo visst det är ett jätte roiligt jobb om man är social, men disken är tär, vissa personer är tärda och kroppen blir tärd! Va musklig och träna hårt om du ska orka med hela dagar med att servera och springa fram och tillbaka. KÖP RIKTIGA SKOR! Dom ska vara så sköna att du flyger fram. DVS något jag icke gör. Ska ta tag i det när jag har lite pengar över efter min första lön. den 25 juni..
Jag vill KRÄKAS, inte nog med detta så kollar pappa på någon om finsans och grejer på engelska. usch jobbit att höra nyheter.
Ska no ta en riktig säng hoppare nu, måste orka med morgon dagen.
Aú revoiré


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0